motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

13.06.2014 - Okruh na západ z Lübbenu, tedy: Lubolz, Rickshausen, Bersteland, Schiebsdorf, Kasel-Gölzik, Zützen, Sagritz, Golßen, Prierow, Friedrichshof, Rietzneunendorf, Waldow-Brand, Schönwalde, Lubotz, návrat do Lübbenu.

Po včerejším lenošení a cyklocourání kolem Leipe máme naplánovaný okruh z Lübbenu. Dost se ochladilo, teploměr ukazuje 16°C, bereme větrovky. Krmení, naložení kol na nosič a jedeme. Parkoviště nacházíme na první pokus, vykládáme kola a strojíme se na cestu. A první průšvih - bidony s pitím zůstaly na lednici v Leipe. Přesto vyrážíme, je těsně po 9 hodině. U nádraží kupujeme v ALDI alespoň dvě půllitrové minerálky (za celé jedno €) a bez problému vyjíždíme z města. Cyklostezka podél silnice nás vede až k Lubolzi, zde odbočujeme doleva a čeká nás teď dost dlouhá cesta po silnicí. Po 11 km projíždíme Niewitz a jsme nad dálnicí A13 - E55. Kasel-Gölzik a jasná ukázka místního způsobu provádění rekonstrukce domů. Zepředu se to obloží cihlovými obkladačkami, kde to není vidět zůstavá staré opelichané režné zdivo. Kombinace plotu z cihel s betonovými bloky a tenkovrstvou omítkou průčelí je sice zajímavá ale .... Odbočujeme malinko doprava a již po liduprázdné cyklostezce pokračujeme dál. Projíždíme Zützen, odbočka doleva a jsme v Sagritz na křižovatce z RK8 z loňského roku. Na cca 25 km nacházíme krásné odpočivadlo, ale mravenci nás považují za vetřelce a všemožně se snaží nám odpočinek znepříjemnit. Jedna Tatranka, napít a mravenci vítězí, jedeme dál. Jsme v Golßenu, fotíme si torzo opravdu mohutného stromu na místním hřbitově a jedeme do centra. Kostel je letos bez lešení, já fotím a manželka prochází místní markety a loudí letáky s cenama. Po cyklostezce podél silnice opouštíme Golßen, čeká nás Prierow a odbočka doleva na lesní cyklostezku, z větší části z dokonalé zámkové dlažby. Ta je lepší než asfalt. Konečně rozumné odpočivadlo a zasloužený odpočinek. Ještě přírodní úkaz a opouštíme společnou část s RK8 - Flaeming Skate. Před Rietzneunendorfem narážíme na zámek - zcela opuštěný, v úplně zarostlém parku, jediným živáčkem jsou čápi na střeše. Škoda. Cesta začíná být jednotvárná ale zastavuje nás kostel a náměstí v Schönwalde. Kostelík jednoduchý ale příjemný, náměstíčko tiché, čisté, s lavičkami. Už docela unaveni vyrážíme na Lubolz, začíná pršet. V dešti přijíždíme do Lübbenu, což ovšem nebrání manželce v kilometrové zajížďce do Lidlu - pro letáky. Vracíme se, objíždíme Lübben, parkoviště, naložení kol (stále v dešti a v 17°C) a návrat do Leipe. Jsou 4 odpoledne a čeká nás ještě cca třičtvrtěhodinová cesta autem, potom sprcha, večeře a pelíšek.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.