motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

10.06.2014 - Okruh na západ z Leipe, tedy: Lehde, Lübbenau/Spreewald, Lübben, Alt Zauche, Neu Zauche, Straupitz, Buschmühle, Burg Kauper, návrat do Leipe.

Je úplně vymydlené ráno, předpověď říká že bude tropický den. Snídaně, balení a vyrážíme. Ač je něco po osmé, teploměr ukazuje již 27°C !!! Projíždíme Leipe, máváme dřevěnému hlídači půjčovny lodí na konci vesnice a jsme na cyklostezce do Lübbenau. Krásná cesta listnatým lesem, mezi dvěma kanály nestejné úrovně vodní hladiny, povrch cesty štěrko hlinitý leč příjemně hladký. Mosty přes kanály nás nijak neznepokojují, je jen potřeba vyjet ty cca 3 m nahoru (pod mosty projíždějí lodě se stojícím lodníkem). Kocháme se klidem okolo a zrada - cyklostezka je uzavřena, musíme to objet přes Lehde. Tady narážíme na první malé úskalí, které se ale bude během dovolené dost často opakovat. Kola se musí přes most přenést, původní dřevěné ale dokonale udržované mostíky nemají nájezdy ale jen schody. Nelitujeme, Lehde je docela příjemná vesnice, tady poprve vidíme, že tu na lodích vozí turisty, nákupy, kočárky, popelnice s odpadky - prostě všechno a ten pohled se bude na kanálech Spreewaldu často opakovat. Podél silnice frčíme do Lübbenau, nezbytná prohlídka starého města s přístavištěm opravdu stojí za to a vyjíždíme na cyklostezku k Lübbenu. Ta je v celé délce asfaltová, ale ve volné krajině, s jen ojedinělými remízky. Začíná připalovat sluníčko. Jsme v Lübbenu a pohled na ráchající se nás vábí, ale projíždíme ostrovem a kocháme se klidem a pohodou. Jsme na konci Lübbenu a čeká nás druhá část cesty, trochu nudná, v otevřené krajině, většinou po místních komunikacích, část jsou cyklostezky, jen kousek u Neu Zauche připomíná tankodrom. Přijíždíme do Alt Zauche, občerstvujeme se a ejhle - pohled na výtvarnou inspiraci místních nás baví, co ten chlapík asi pod tou sukní dělá? A na konci obce nádherný starý mlýn, dnes samozřejmě hostinec. Fotíme, pokračujeme a jsme u Neu Zauche. Je parno, teplota přelézá 38°C ve stínu. Tato část cesty je hrozná, polní cesta rozbitá od provozu a kraviček, místy s volně nasypaným štěrkem a asfaltovými koláči. Leč jako profesionálové vše zvládáme a míříme již domů... Jediným rozptýlením je tu opravdu velké stádo oveček u cyklostezky. Ač horko, začíná krápat, že by bouřka ? Omyl, po chvíli - a to nejsme ani osvěžení - mazanec zase pálí o sto šest. Jsme zpátky u kanálů spreewaldu, začínají stromy, poslední rozcestí a jsme u vstupní brány Leipe - tedy přístaviště s parkovištěm a občerstvením. Odoláváme pokušení a zvládáme těch posledních 500m. Je něco po 14 hodině, máme za sebou přes 60 km v tomto horku a tak sprcha, pivčo a odpočinek.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.