motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

24.05.2013 - RK5 - Wahlsdorf, Fröhden, Werder, Neuhof, Kolzenburg, Jänickendorf, Holbeck, Ließen, Wahlsdorf.

Je ráno, sluníčko svítí ale předpověď nic moc, možná i zmoknem. Opakujeme si první část trasy z včerejška, ale ve Fröhdenu odbočujeme doprava. Znovu se kocháme koníky ve Werderu, jsou fantasticky ve formě, čistí, bez ohlávek. Ale povinnost volá, pokračujeme do Neuhofu a první překvápko - pštrosí farma. Fotíme, popojíždíme a první dnešní rast. Netušíme, že kousek od odpočivadla pojedeme cca 4 km podel lesa důkladně rozrytého od černé. Na křižovatce před Kolzenburgem odbočujeme z trasy na okruh RK2 a nelitujeme. Je to nejlépe udržovaný okruh na Flaeming-Skate, na rovině, asfalt opravdu jako sklo. Potkáváme několik vozů údržby - odstraňují větve stromů a křovin v blízkosti, sekají trávu v pruhu cca 80-100 cm podél cyklostezky a světe div se, trasu strojními smetáky zametají do čista od jehličí, listí, šišek atd. Nevídané, škoda, že tento okruh měří necelých 13 km. Přes střed Kolzenburgu (ty nádherné předzahrádky) se vracíme na trasu RK5 a před Jänickendorfem nás vítá státečko chlupatého skotu který přímo láká k pohlazení. Vlastní Jänickendorf je docela pohledné městečko ve kterém to žije. Jen cyklostezka musí trochu ustoupit městkému ruchu a je vedena po chodníku - ale ty 2m úplně stačí. Pokračujeme na Holbeck, Ließen a stoupáme s funěním k Petkusu. Znovu se jdeme podívat na větrný mlýn a potom krásně klikatý sjezd z kopce lesem k Wahlsdorfu. Jsme v cíli, ač zataženo dojíždíme za sucha.