motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

23.05.2013 - RK4 - Wahlsdorf, Fröhden, Bochow, Oehna, Dennewitz, Jüterbog, Kloster Zinna, Fröhden, Wahlsdorf

Po včerejším celodenním dešti a tedy nuceném i když příjemném lenošení je ráno jako korálek. Puňta přímo žne a tak je rozhodnuto, že dnes pojedeme okruh RK4. Již profesionálně nacházíme výchozí rozcestník a meteme to krásnou hlaďounkou cyklostezkou RK5+RK6, lemovanou volně rostoucími žlutými čilimníky přes Schlenzer (pěkný kopeček a sjezd, zpátky to bude horší) až do Fröhdenu. Tady se konečně napojujeme na plánovaný okruh RK4 a odbočujeme vlevo na Hohengörsdorf a Bochow. Na konci Fröhdenu nás upoutává ukazatel, zvoucí bruslaře do kostela (i s bruslemi) i samotný kostel. Zajímavé. Míjíme Hohengörsdorf a před Bochowem slušně zdravíme nějakého muže v oranžovém, stojícího u auta silniční údržby a hle, on se z něho vyklubal nějaký skrytý propagátor Flaeming-Skate. Okamžitě nám věnuje dvě úplně nové, aktuální brožury, zpovídá nás (původně nás považoval za Francouze nebo Finy - ale i Čechy má rád jak tvrdí) a loučí se s námi přáním příjemné cesty. Na rozcestníku odbočujeme doprava a míříme na Oehnu. Dopřáváme si malou odbočku do Flaeming Camping Oehna abychom zkontrolovali pověsti co se o něm šíří. Nelhali, kemp je rozhodně nadstandardní, poloha, čistota, chaty i kuchyňka velmi slušné, majitel příjemný a ochotný. A ta 6-8 m široká cesta pro in-line není také k zahození, zejména pro sportuchtivé a začínající ratolesti. Zpět na trasu a před Dennewitzem nacházíme pověstný svatební větrný mlýn. Jen venkovní prohlídka (není sezona a je zavřeno) a frčíme dál. Projíždíme Dennewitz, podjíždíme trať, krátký kopeček a cyklostezka nás vede k Jüterbogu. Míjíme původní vodárenskou věž a jedeme přes původní historickou kasárenskou zástavbu. Nádherná architektura, režné zdivo, výstavní rozlehlé objekty - ale vše necháno na pospas času, po odchodu SA se o to nikdo nestará a slovo chátrat je slabé. Někde jsou jen obvody, někde jen torza. Chce se nám brečet a nálada klesá pod bod mrazu. Pokračujeme otráveni na Kloster Zinna, kam cyklostezka míří podle hlavní silnice aby při dosažení obce otočila a pokračovala po druhé straně silnice zpět. Vynechali jsme původně zamýšlený 11-ti km okruh RK3 - nechceme absolvovat další ruiny jako v Jüterbogu. Další cesta je pohodovka, projíždíme Werder (tady je ale koníčků - a krásných), Markendorf a jsme znovu ve Fröhdenu. Opouštíme RK4, ještě docela otravný kopeček do Schlenzeru a pak již jen téměř z kopce do Wahlsdorfu. Cyklostezka byla dnes o třídu lepší v povrchu, opravdu hladký asfalt, šířka mimo Oehnu neklesla pod 3m. A počasí nám také přálo, i když chladno, tak celý den sluníčko.