motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

17.08.2013 - Přes Altenmarkt do údolí Flachau, návrat do Prahy.

Vstáváme časně, balíme, rychlá snídaně, ukládáme bágly do autobusu, dáváme "sbohem" St. Martinu a.Ten. (949 m.n.m.), sedáme na kola a startujeme. Jedeme již známou trasou po cyklostezce vedle silnice dolů na Niedernfritz (751 m.n.m.). Na konci odbočujeme vlevo po silnici č.99 a cca na 8km opět pokračujeme doleva místní silničkou podle potoka Fritz. Odbočujeme ostře vpravo a stoupáme na Eben (862 m.n.m.). Protože jsme již v Ebenu v minulosti byli, odpouštíme si prohlídku městečka a podjíždíme Eben vlevo podle železnice. Pokračujeme cyklostezkou, podjíždíme trať, přejíždíme říčku Enns a ouha. Cesta doprava podél Enns je uzavřena - buduje se protipovodňová hráz. Odbočujeme tedy doleva a volíme průjezd centrem Altenmarktu (851 m.n.m.). Za Altenmarktem jedeme zcela odpočinkově na Flachau (927 m.n.m.), kocháme se okolím a u restaurace Jagdhof dáváme svačinku a rast. Doplňujeme zásoby vody a pokračujeme na Flachauwinkl (1019 m.n.m.) pod lanovky. Otáčíme zpět a jedeme tak, abychom se nevraceli po stejné cestě. Provoz jízdychtivých cyklistů roste, je sobota a Rakušané hromadně vyrážejí na výlety. V pohodě se vracíme do Altenmarktu k Therme Amade, chviličku čekáme na autobus, nakládáme kola a ... Auf Wiedersehen Rakousko a Alpy. Třeba se sem ještě někdy vrátíme.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.