motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

16.08.2013 - Po Solné cyklostezce z Oberscheffau přes Golling, Kuchl, Bad Vigaun a Hallein do údolí Bluntautal.

Je předposlední den, nebíčko vymydlené, nálada super. Autobus nás vykládá u vchodu do soutěsky Lammerklamm. Čeká nás hned maličký kopeček, potom sjezd k mostu v Oberscheffau a potom celá etapa v podstatě po rovině, jen v závěru mezi Halleinem a Gollingem je několik hupů a vln. Takže do toho. Po cyklostezce podél silnice jedeme do Oberscheffau, odbočujeme doleva a cyklostezka podle říčky Lammer nás vede až do Gollingu. Tam oproti itineráři opouštíme cyklostezku a jedeme přes centrum. Focení, kochání, v podstatě přes centrum kola vedeme. Na výjezdu z Gollingu odbočujeme doleva a přejíždíme k trati a najíždíme na itinerářovou cyklostezku do Kuchlu. Rovina, pohoda. Projíždíme a prohlížíme Kuchl, na výjezdu trochu zrada (opravuje se silnice) ale bez problému nacházíme odbočku na Jadorf a následně i k Římskému alias čertovu mostu. Přímo u mostu na odpočivadle dáváme oraz, sváču a fotíme. Odpočinuti vyrážíme přes Bad Vigaun, přesně podle itineráře, do Halleinu - cíl cukrárna. Objednáváme si poháry - viz dokumentární foto - a dáváme se do mlsání. Po polovině už to jde těžko, ale nevzdáváme to a dorazíme poháry až do dna (až nás z toho ještě druhý den mrazí palce u nohou). Byla to úplná balada a dobře naladěni nasazujeme tempo a směr na údolí Bluntautal. Tady na cyklostezce nás čekají pěkné hupy a vlny a s plným žaludkem pěkně funíme. Navíc nám došla v bidonech voda. Ale nepolevujeme, míjíme vodopády v Gollingu a po lesní pěšostezce jedeme nejprve k autobusu na pivko. Potom posilněni jedeme teprve na okružní prohlídku údolí. Pověsti nelhaly, údolí je opravdu super. Bohužel to ví i spousta místních, kteří ho používají jako příměstký park. Vracíme se a jejda - na cestě jsou dva koně a blokují celou šířku, z druhé strany čekají dokonce i nějaká auta. Zkoušíme je alespoň vyfotit, ale vytažení foťáku má vždy za následek přiblížení koně až na dotyk. Pak nám mísní ukazují metodu - koně jsou ochotni pózovat nebo i uvolnit cestu za něco k baště nebo alespoň pohlazení. A pak že je korupce jenom u nás. Dorážíme k autobusu, kávička, pivko, naložení kola a návrat na Heidi. Čeká nás ještě vyložení kol, zítra jedeme ráno přímo z penzionu. Dnes to nebyla snad nejkrásnější, ale určitě nejpohodovější etapa zájezdu.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.