motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

12.08.2013 - Jezero Königsee, bavorský Berchtesgaden a ještě navíc Hellbrunn.

Je ráno, počasí vypadá slušně, sedáme do autobusu a jedeme. Ani nestačíme ještě dospat a přejíždíme rakousko-německou hranici nad Bad Dürnberg, ještě kousíček a jsme na parkovišti (850 m.n.m.) - dá-li se to tak nazvat - mezi obcemi Wildmoos a Neuhăusl. Vykládání kol, dostrojování a fotografování a jedeme. Pro návnadu krátký prudký sjezd po silnici, na cca 3 km Unterau (720 m.n.m.), křižovatka, stavíme, rozhodujeme kam dál a ještě fotíme. Odbočujeme doleva na Obersalzberg a je to tady. Následuje ostré stoupání v podstatě až na 14 km, dochází pití, nechce se ani fotit. Jsme u parkoviště v Am Dürreck (cca 1120 m.n.m.)a konečně (snad) pojedeme i dolů. Sjíždíme, vydýcháváme, ani nemáme chuť nic fotit, a hle - jsme v Schönau (620 m.n.m.). Máme za sebou cca 20 km a odtud je to havaj. Odbočujeme doleva a po 2 km jsme u parkoviště jezera Königsee. Hrůza. Ani Václavák při demonstracích není tak plný, s kolama mezi lidi nelze, fotíme tu apokalypsu a obracíme zpět. Cesta až do St.Leonhardu je pohodička, téměř po rovině, střídavě po silnici a cyklostezce vedle silnice, stále podle říčky Königseeache. Projíždíme znovu Schönau, dále Berchtesgaden (540 m.n.m.), Marktschellenberg, přejíždíme hranici z Německa do Rakouska a jsme v St.Leonhardu (450 m.n.m.). Je tu sice již autobus, ale je fůra času a tak jdeme do infocentra oblasti Grödig. Velice ochotný a sympatický mladík nám doporučuje další cestu a navíc věnuje celkem podrobnou mapu oblasti Jedeme podle návodu po cyklostezce Grödig, Eichet a Anif k parku a následně i zámku Hellbrunn. Znovu se opakuje situace z Königsee, lidí jako......, parkoviště u parku, zámku i místní zoo narvaná, auta stojí v řadách na silnici. Tady lidi snad ani nepracují a jen jezdí po výletech. Trochu fotíme a vracíme se přes Anif, dále soutok Königseeache a Salzachu a Taxach do St.Leonhardu k autobusu.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.