motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

11.08.2013 - Zpod Dachsteinu přes Ramsau, Weißenbach, Schladming a Radstadt do Altenmarktu.

Je ráno, vypadá to na pěkné počasí a vyrážíme autobusem na parkoviště u lanovky (1685 m.n.m.) pod jižní stěnou Dachsteinu. Vítá nás nádherně dlouhá fronta před lanovkou a oblačnost, které se nám koulí téměř nad hlavami. Necháváme si tedy zajít chuť na výlet lanovkou - 2 x 31 € za výlet do mraků - a vyrážíme na dnešní trasu. Jedeme cca 300 m po silnici a odbočujeme doleva na cyklostezku na Brandalm. No cyklostezku, krpál dolů, povrch žádná šotolina ale kameny, prostě horor-sjezd, který se nedal pořádně ani ubrzdit, zejména při obutých trekových pláštích. A to až k usedlosti Schutzhütte Dachsteinhaus na 3km - prostě školení jako hrom. Zde se povrch výrazně lepší, a při nájezdu na silnici k Ramsau už jedeme mírným klesáním po asfaltu. Projíždíme Ramsau (1115 m.n.m.), pohoda i počasí se umoudřilo, je sluníčko. Nepozorností malá zajížďka do Kulmu, ale nelitujeme. Vracíme se na trasu a na 12 km, u penzionu Schweiger pohodička končí, odbočujeme vlevo do lesa na šotolinu a poměrně strmě stoupáme. Na 14 km pro změnu krátký, ale prudký sjezd na písku - hlíně a jsme na silníci. Odbočujeme po ní vlevo a znovu nahoru tentokráte k restauraci Burgstaller. Ještě kousíček nahoru a cca na 18 km (990 m.n.m.) se trasa láme a dále už to jde převážně z kopce a po celkém dobrém povrchu - střídavě šotolina a asfat. Projíždíme Weißenbach (cca 720 m.n.m.) a přijíždíme k řece Enns. Odtud již stále po cyklostezce R7 kousek podél řeky a přejíždíme přes lávku na druhou stranu. Čeká nás Haus im Ennstal, Oberhaus a Schladming (740 m.n.m.). Na parkovišti u lanovek Planai hledáme autobus, ten tu ještě není, je dost času a je rozhodnuto - jedeme až do Altenmarktu. Vracíme se na cyklostezku R7, odbočujeme vlevo. Následuje mírné stoupání a občas zvlněný terén. Jedeme stále podle Enns, projiždíme Pichl, Mandling, Radstadt a je tu Altenmarkt (840 m.n.m.), průjezd centrem a konečná - lázně Therme Amade. S odstupem času - přes docela náročnou první třetinu to byla asi nejlepší etapa zájezdu.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.