motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

10.08.2013 - Odjezd do Alp a přejezd na kole od jezera Wolfgangsee k Hallstattskému jezeru.

Je půl šesté ráno a na Černém Mostě čeká více než 30 nedočkavých zájemců o neobyčejné zážitky. Autobus přijíždí skoro na čas, zdravíme se s průvodci Dominikem a Martinem, nakládání kol a po šesté startujeme. Cesta probíhá bez komplikací a tak jsme po jedné odpoledne v cíli - na parkovišti ve Gschwendt u jezera Wolfgangsee. Oblíbené kolektivní převlékání u autobusu, vykládání kol a vyrážíme. Podjíždíme silnici, jedeme k jezeru Wolfgangsee a odbočujeme vpravo. Cyklostezka nejde přímo kolem jezera ale něčím, co by se dalo nazvat parková nebo spíše rekreační oblast. Přijíždíme do Stroblu, znovu odbočujeme trochu vpravo a přes Weißenbach míříme na Bad Ischl. Nezajíždíme do města, podjíždíme ho vpravo a na výjezdu narážíme na památník k poctě císaře Franz Josefa z roku 1910. Fotíme, dáváme gáblík a pokračujeme v podstatě stále podle řeky Traun kvačíme do Lauffenu. Máme za sebou cca 23 km, přejíždíme řeku a po druhé straně pokračujeme do Bad Goisern kde hned na vjezdu míjíme Holzknechtmuseum. Jedeme dále do obce Au. Vracíme se na původní břeh a po silnici 166 podél Hallstattského jezera jsme po cca 4 km na parkovišti Gosauzwang, oficiálním cíli dnešní cesty. Protože je ale čas, zajíždíme ještě na prohlídku Hallstattu. Konstatujeme, že až na množství turistů je to snad nejkrásnější městečko co jsme v Rakousku viděli a nelze se divit Číňanům, že si jeho kopii postavili v Číně. Vracíme se k autobusu, nakládáme kola a jedeme se ubytovat. Tentokrát máme pokoj - studio 104 (viz. foto). Sprchování, večeře, povinné pivko a jde se spát.

Kliknutím na odkaz [velká mapa]se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.