motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

14.09.2012 - od Krimmelských vodopádů přes Mittersill, Kaprun a Zell am See kolem jezera do Kirchhamu.

Po deštivém včerejšku se probouzíme do téměř jasného rána. Snídaně a přesun busem ke Krimmelským vodopádům. Kola necháváme u autobusu a jdeme se kochat. Je to nádhera, škoda, že nemáme více času, takto prohlížíme jen spodní část vodopádu. Střední a horní část nám zůstává utajena. Ale stejně by nám čas nebyl nic platný, manželka fotoaparát zapomněla a mně v něm došla baterie. Návrat k autobusu a vyrážíme. Volíme šotolinovou cyklostezku lesem, je dost mokrá, převážně strmě z kopce. Projíždíme samotný Krimml, kocháme se u Wald im Pinzgau, projíždíme smyčku u Schiedhofu, Neukirchen, Hollersbach im Pinzgau a po 34km přijíždíme do Mittersilu. Porada a rozhodujeme se pohrdnout autobusem a pokračovat dalších 40 km až do do Kirchhamu. Za Mittersilem jedeme kolem obrovského golfového hřiště, dále pokračujeme přes Stuhlfelden, Uttendorf a přesně u nádraží v Lengdorfu přichází nečekaná pohroma. Manželka má silné křeče v obou nohou, pokračování je zcela vyloučené, musí vzdát. Naštěstí se objevuje Aleš. Promptně zařídí pomoc a přesouváme manželku na silnici, kde čeká na záchranu v podobě našeho cyklobusu. Nastává mi jízda osamělého jezdce, do cíle chybí ještě cca 30km. Projíždím Niedemsill, Piesendorf a jsem v Kaprunu. U rozvodny Kaprun mne dojíždí další osamělý ze zájezdu - dělová koule Láďa, jedeme tedy dva, nálada se rapidně lepší. Přesně podle návodu přejíždíme řeku, míjíme letiště a přes Bruckberg přijíždíme do Zell am See. Cesta kolem jezera je už pohodička, máme čas i na fotografování a prohlídku přístavu. Pokračujeme, projíždíme Maishofen a jsme v cíli. Tachometr ukazuje 78,4km.
Něco poučného : Krimmelské vodopády (německy Krimmler Wasserfälle) je systém vodopádů nacházející se v Rakousku na rozhraní Vysokých Taur a Zillertalských Alp. Svým průtokem a celkovou výškou 380 m (ve třech stupních) se řadí k největším a nejnavštěvovanějším vodopádům v Evropě a jsou páté nejvyšší na světě. Leží v nadmořské výšce cca 1070-1450 m na jižním okraji obce Krimml v Národním parku Vysoké Taury. Tyto vodopády byly jako jediné mezi mnoha přírodními památníky Rakouska v letech 1967 a 1987, oceněny diplomem Evropské rady, který je zároveň statusem chráněné památky.

Kliknutím na odkaz [velká mapa] se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.