motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

02.06.2012 - okruh Gasteinským údolím z Dorfgasteinu do Bad Gastein, Klammsteinu a zpět do Dorfgasteinu.

Snídaně, prší. Nástup do autobusu, odjezd a každodenní instrukce o trase. Dnes nás čeká okruh Gasteinským údolím, začínáme v Dorfgasteinu, na parkovišti pod lanovkou (za Infocentrem). Vyložení kol a jedem. Vyčasilo se, neprší, vykukuje slučíčko a je poměrně teplo. Kousíček sjezdu a narážíme na cyklotrasu na Bad Gastein. Odbočujeme doleva a většinou po cyklostezkách projíždíme údolím, proti proudu říčky Gasteiner Ache. Trasa není rozhodně rovinatá, střídají se krátké kopečky a sjezdy. Projíždíme nebo míjíme Stökl, Luggau, Hartbach a Ladering první zastávka (s odfuněním) je v Bad Hofgastein. Odtud to vypadá pohodově, jedeme mírným sjezdem, míjíme golfová hřiště a přijíždíme do Badrucku. Cesta odtud na náměstí Bad Gastein překonává všechna očekávání. Čekali jsme stoupání, ale tak strmou silnicí určitě ne. Tlačíme, funíme, sluníčko už pere zcela nestydatě. Útěchou nám nejsou ani nádherné výhledy, ani pohled na vodopád, který protéká přímo kolem domů ve městě. Fotografováním se snažíme urvat alespoň kousek odpočinku, ale není nám to nic platné, na náměstí musíme dojet, tedy dotlačit. Tady je už hej, rovinka, lavičky, pohled nahoru i dolů na vodopád, pohledy na město i na krajinu. Nastává všeobecné krmení. Jen malou výtku. Tak nádherné město, kulturní, ale sehnat obyčejnou vodu na energeťák do bidonu - problém. Po odpočinku se rozhodujeme a zbaběle nastupujeme na zpáteční cestu. Až do Bad Hofgastein jedem v podstatě stejnou trasou (jen sjezdy se mění na kopečky a opačně), obočujeme doleva a sjíždíme k říčce Gasteiner Ache. Podle ní, perfektní neasfaltovanou cetičkou projíždíme v podstatě až do Dorfgasteinu. Je čas a tak se zajíždíme podívat na hrad Klammstein. Hrad vidíme, lidi ne, nebyla tam ani noha. Obracíme a kolem vyhlášené restaurace se vracíme do Dorgasteinu na parkoviště k autobusu. Jak to tady vypadalo ukazují poslední fotografie - to nelze komentovat. Ještě že v autobusu bylo chlazené pivo.

Kliknutím na odkaz [velká mapa] se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.