motto :
každý, kdo odejde do důchodu, si začne po určité době vymýšlet ptákoviny
a protože nejsme s manželkou výjimkou, koupili jsme si horská kola . . .

31.05.2012 - z Obertauern přes Altenmarkt, Eben a hrozný kopec s usedlostí Halmgut do St. Martina.

Snídáme, nastupujeme do autobusu (kola jsou od včerejška naložena) a odjíždíme do horského střediska Obertauern. Obvyklé hemžení, vykládání a příprava kol a jedem. Prvním cílem je jezírko Hundsfeldsee a restaurace Seekarhaus. Dorážíme a ouha! Další cesta je možná jen po sněhu a tedy jen pro zdatné a šílené. Zbaběle otáčíme a vracíme se do Obertauern, odkud nás čeká opravdu parádní sjezd po silnici kolem vodopádu až k zábavnému parku v Untertauern. Focení nás i zvířátek, sváča. Dále pokračujeme mimo komunikace, po cyklostezce Taurachradweg podél potoka Taurach, míjíme Radstadt a u říčky Enns se napojujeme na cyklostezku Ennsradweg, projíždíme Altenmarktem a odbočujeme na Eben. Pokračujeme po cyklostezce podél silnice do Ebenu, projíždíme ho a na jeho konci odpočujeme doprava na Filzmoos, krátký sjezd a odbočka doleva na místní asfaltovou cestu. Kraťounká rovinka a začíná stoupání. Ten kopec je trestem za naši opovažlivost a navíc trochu bloudíme (místo odbočky narážíme na včelín). To hrozné a úmorné stoupaní (kola tlačíme) končí až u usedlosti Halmgut nad St.Martinem. Odtud je to už pohodovka, sjíždíme a jsme doma, u penzionu Heidi. Za odměnu nás čeká zájezd - večerní koupání v teplé, termální a slané vodě v Therme Amade v Altenmarktu im Pongau.

Kliknutím na odkaz [velká mapa] se otevře nová záložka s možností pohybu kursoru ve výškovém profilu a tím pohybu po celé trase, s možností přiblížení, oddálení a změny typu mapy.